شاهین

این وبسایت اصلی گروه کمکی شاهین است

شاهین

این وبسایت اصلی گروه کمکی شاهین است

دانستنی های همراه اول

آیا می دانید همه ی بانکها و شعبه هایشان صورتحساب همراه اول را می پذیرند؟

· توجه داشته باشید که قبل از پرداخت صورتحساب نگاهی به شماره و مشخصات خود در صورتحساب بیاندازید.

· چنانچه در ریز مکالمات شما دو یا چند مکالمه در یک بازه ی زمانی مشاهده شد احتمالاً از سیستم Hold استفاده کرده اید.

· از تحویل گوشی و سیم کارت خود به دفاتر یا مبادی غیر مجاز و افراد ناشناس در داخل و خارج کشور خودداری فرمایید.

· چنانچه در شبکه مناسبی قرار نگرفته اید و امکان تماس میسر نمی شود می توانید از SMS جهت انتقال اطلاعات استفاده کنید.

· اگر 2 یا 3 بار Pin code اشتباه وارد کنید سیم کارتتان قفل می شود. این عملکرد بخاطر جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از سیم کارت و گوشی شماست.

· ریز مکالمات تلفن فقط به مالک یا وکیل قانونی آن شماره و با در دست داشتن اصل مدارک (شامل: شناسنامه تلفن همراه، کارت شناسایی معتبر و وکالت نامه ی محضری) با حضور در ادارات مناطق مشترکین میسر است.

·جهت شکایت از مزاحمت تلفنی هم باید مالک یا وکیل قانونی با در دست داشتن اصل مدارک (شناسنامه تلفن همراه، کارت شناسایی معتبر و وکالت نامه ی محضری) به یکی از ادارات مناطق مشترکین مراجعه نماید.

· اگر پیامک شما دریافت نمی شود ممکن است به عواملی مانند: پر شدن حافظه گوشی و سیم کارت، ویروسی شدن آن، ارسال SMS به تلفن ثابت و ترافیک بالای شبکه مرتبط باشد.

· برای افزایش ضریب تماسهای موفق و کاهش ترافیک شبکه، سعی نمایید مدت مکالمه را در ساعات پر ترافیک شبکه کاهش دهید.

· امکان پرداخت الکترونیک قبوض از طریق اینترنت،  ATM و سایر روش های غیر حضوری میسر است.

  

    نکات ضروری در مورد رومینگ

· هر مکالمه ای حتی در صورت مفقود شدن گوشی به عهده ی خود مشترک می باشد. پس توجه فرمایید در مسافرتهای خارج از کشور مواظب گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی خود باشید و در صورت گم شدن یا سرقت سریعا اقدام به قطع آن نمایید.

· اگر در نواحی مرزی زندگی می کنید یا در آن نواحی رفت و آمد دارید، به نام شبکه ی روی گوشی خود بسیار توجه داشته باشید، چرا که ممکن است شبکه ثبت شده روی گوشی شما، شبکه تلفن همراه ایران نباشد و شما مجبور به پرداخت هزینه مکالمات بین الملل یا اصطلاحاً ‹‹رومینگ›› گردید. به طور مثال چنانچه نام شبکه ی ( IR-TCI ) به نامی دیگر تبدیل شود، باید سیستم شبکه موبایلتان از حالت Automatic به حالت Manual درآورده و شبکه ایران یا ( IR-TCI ) را انتخاب کنید.

· هزینه های کمتر از 60 ثانیه در مکالمات بین الملل (رومینگ) یک دقیقه محاسبه می شود.

· پیش از سفر به خارج از کشور، شناسنامه ی تلفن همراه و آخرین صورتحساب پرداختی را نزد اقوام درجه یک بگذارید تا در صورت مفقود شدن تلفن همراهتان در خارج از کشور، موضوع در دفاتر ایران قابل پیگیری باشد. ضمنا می توانید به طور همزمان به پست الکترونیکی  Roaming help desk @ irantelecom.ir   نیز موضوع را اعلام فرمایید.

·برای آگاهی بیشتر از تعرفه های رومینگ بین الملل به  www.Mci.irr منوی خدمات رجوع کنید. بهتر است قبل از سفر به خارج از کشور به این تعرفه ها توجه فرمایید.

·در مسافرتهای خارج از کشور خصوصاً به کشور عراق تحت هیچ شرایطی تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و در موارد بازرسی و یا امانت گذاشتن در هتل اقامت، سیم کارت را از گوشی خارج نموده و نزد خود نگهدارید.

·در زمان خرید تلفن همراه دقت فرمایید که هزینه رومینگ یا مکالمه محاسبه نشده در صورتحسابهای قبلی وجود نداشته باشد.

·به دلیل تأخیر در دریافت اطلاعات از اپراتورهای کشورهای دیگر ممکن است هزینه مکالمات رومینگ شما مشترک محترم، در دوره های آتی نیز منعکس شود.

 

     گزارش دهی در باره کیفیت سرویس دهی شبکه تلفن همراه

·مشترک گرامی کافی است به نشانی www.mci.ir   مراجعه کرده و به بخش گزارش مشکلات کیفی شبکه در منوی ارتباط با ما بروید. فرم گزارش دهی برای هرگونه اعلام نظر در اختیار شماست.

·ضمنا گزارش دهی با تماس تلفنی هم ممکن است: برای این کار ابتدا باید با مرکز ارتباطات مردمی شرکت ارتباطات سیار با شماره 09990 تماس حاصل فرمایید.

 

    همراه اعتباری

آنچه در مورد سیم کارتهای اعتباری باید بدانید

·به خاطر داشته باشید سیم کارتهای اعتباری پس از برقراری نخستین تماس خروجی (مکالمه یا پیام کوتاه) فعال می شود.

·سرویس پاسخگوی خودکار به طور دائم از طریق شماره 444 آماده ارائه اطلاعات زیر است:

آگاهی از مانده اعتبار، تمدید شارژ، تغییر رمز عبور، تغییر زبان و اعلام مفقودی (به شرط دارا بودن رمز عبور)

·شارژ سیم کارت اعتباری همراه به صورت استانی است.

  

    چگونگی افزایش اعتبار:

· مشترکین همراه اعتباری می توانند کد زیر را از چپ به راست در گوشی خود وارد نمایند:

  # شماره رمز کارت شارژ#* 140 *

·برای تهیه کارت شارژ به صورت الکترونیکی به سایت www.mci.ir مراجعه فرمایید.

    چگونگی آگاهی از مانده اعتبار:

·برای آگاهی از مانده اعتبار نیز لازم است کد زیر را از چپ به راست در گوشی خود وارد نمایید:

# 11 * 140 *

·برای اعلام مفقودی، تعویض سیم کارت، تغییر نام و دیگر خدمات مورد نیاز باید به یکی از واحدهای اجرایی (ادارات مشترکین تلفن همراه) مراجعه فرمایید. در آینده نزدیک سرویس های فوق از طریق دفاتر خدمات ارتباطی نیز ارائه خواهد شد.

 

     چند نکته مهم در باره خرید و فروش:

·سیم کارتی صفر است که از فریم خود جدا نشده باشد. پس چنانچه مشترکان گرامی سیم کارتی دریافت کردند که بدون فریم بود یا از آن جدا بود دیگر صفر نیست؛ دقیقاً مثل حالتی که یک وسیله برقی از کارتن خود خارج شده باشد.

·مشترکان محترم! پس از فروش سیم کارت، حتماً سند مالکیت را به نام خریدار کنید تا در صورت سوء استفاده احتمالی، مشکلی متوجه شما نشود.

·اگر خریدار هستید نیز، سند را به نام خود تنظیم فرمایید تا احتمالا یک سیم کارت به چند نفر فروخته نشود. 

·به هنگام خرید سیم کارت کارکرده به دفتر خدمات مشترکین مراجعه کرده، قبض میان دوره ای تهیه و آن را با فروشنده تسویه کنید تا در آینده پول مکالمه دیگران را شما نپردازید.

·مشترکان گرامی قبل از استفاده حتما از تعرفه های مکالمه و سرویس هر یک از سیم کارت ها مطلع گردید.

·در آخرین توصیه هر گونه خرید و فروش سیم کارت با هر شکل و شرایطی چنانچه تحت ضوابط و دستورالعمل دفاتر خدمات ارتباطی صورت نپذیرد از تعهد شرکت ارتباطات سیار خارج است.

·در هنگام خرید سیم کارت تلفن همراه از فعال بودن آن در حضور فروشنده اطمینان حاصل فرمائید.

·بهتر است جهت هماهنگی, نام و آدرس فروشنده تلفن همراه را نزد خود نگهداری فرمائید.

 

    صورتحساب در پیامک و پرتال:

·دیدن صورتحساب پایان دوره و یا میزان کارکرد میان دوره در هر لحظه که بخواهید امکانپذیر است. مشترکان محترم می توانند از طریق SMS با شماره 30009 و یا نشانی اینترنتی www.mci.ir  در منوی خدمات و انتخاب «رؤیت اینترنتی آخرین صورتحساب » کلیه اطلاعات لازم را در این مورد دریافت کنند. ضمن اینکه امکان پرداخت اینترنتی نیز در همین بخش مهیاست.

 

    دقت فرمایید پس از پایان هر تماس دکمه قطع ارتباط را فشار دهید.

 

 چگونگی دریافت قبض تلفن همراه از طریق پیام کوتاه

مشترکین محترم می‌‏توانند با ارسال یک پیام کوتاه (SMS) به شماره 30009 ، از قبض دوره وکارکرد میان دوره تلفن همراه خود به تفکیک موارد کارکرد تلفن شهری، بین شهری، پیام‌کوتاه و سایر هزینه‌‏ها مطلع شوند. رویه کار بدین شکل است که ابتدا می­باید درخواست خود را طبق فرمت های مشخص ارسال کرده و پس از چند لحظه اطلاعات صورتحساب مشترک به شماره آنها به صورت پیام کوتاه ارسال خواهد شد.

برای اطلاع از ساختار پیامک ارسالی و توضیحات تکمیلی به سایت www.mci.ir  منوی خدمات ، بخش خدمات غیر خضوری- پیامک صورت حساب مراجعه نمائید.

 

در مورد سایت شرکت ارتباطات سیار WWW.MCI.IR چه می­دانید؟

شرکت ارتباطات سیار جهت تکمیل سامانه­های الکترونیکی با هدف ارائه خدمات غیر حضوری، کاهش سفرهای درون شهری و رفاه حال مشترکین در این زمینه اقدام به راه اندازی وب سایت (پرتال) شرکت نموده و خدماتی را که از این طریق قابل ارائه به مشترکین می باشد بر روی آن قرارداده است .

لازم به ذکر است وب سایت این شرکت درحال بروز رسانی بوده و خدمات و سرویس هایی جدید بر روی آن در حال راه اندازی و اجرا می باشند.

خدمات غیر حضوری که در حال حاضر بر روی وب سایت شرکت ارتباطات سیار قابل ارائه به مشترکین سیم کارتهای دائمی و اعتباری می باشد عبارتند از:

1- ثبت نام سیم کارت دائمی

2- ثبت نام سیم کارت اعتباری (288 و 150 هزار تومانی )

3- پیگیری وضعیت ثبت نام حضوری سیم کارت در دفاتر خدماتی

4- رویت اینترنتی آخرین صورتحساب تلفن همراه

5- پرداخت اینترنتی صورتحساب ها

6- نظر سنجی از ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات آنها

7- ارتباطات مردمی و رویت پاسخ ارتباطات مردمی

8- فروش شارژ الکترونیکی سیم کارت­های اعتباری

9- فروش کارت شارژ اینترنتی

10 – کنترل و ثبت سریال گوشی

 

ثبت نام اینترنتی سیم کارت دایمی و اعتباری تلفن همراه

سرویس ثبت نام اینترنتی سیم کارت تلفن همراه برای خدمت رسانی بهتر به متقاضیان گرامی راه اندازی شده است. با استفاده از این سرویس شما می توانید کلیه مراحل ثبت نام را صرفاً از طریق اینترنت انجام داده و از انجام فعالیتهای اضافه، معاف شوید.

جهت اطلاعات بیشتر به راهنمای موجود در سایت شرکت مراجعه نمائید.

  

چگونگی پرداخت غیر حضوری صورتحسابهای تلفن همراه

شرکت ارتباطات سیار با همکاری بانک ها ، نسبت به فراهم سازی امکاناتی در خصوص پرداخت غیر حضوری صورتحسابهای تلفن همراه از طریق خودپرداز ، تلفن بانک ، اینترنت ، پیام کوتاه ، پایانه فروش و پروتکل وب در سطح کشور فراهم کرده است.

با این روش ها دیگر لازم نیست مشترکین وقت خود را درترافیک و یا صف طولانی شعب بانک ها صرف نمایند. بلکه درهر ساعت از شبانه روز، درمنزل، یا درمحل کار و در هر مکان دیگر حتی خارج از محل سکونت خود می­توانند قبض تلفن همراه خود را پرداخت نموده و دیگر نگران تاخیر و دیرکرد در پرداخت آن نباشند.

 لیست بانک ها و روش های فعال آنها به همراه راهنمای نحوه پرداخت قبوض در سایت www.mci.ir  منوی خدمات ، بخش خدمات غیر حضوری – راهنمای پرداخت غیر حضوری قبوض قابل رویت است.

 

فروش شارژ الکترونیکی

 سیستم فروش الکترونیکی شارز سیم کارتهای اعتباری در بسیاری از دفاتر Online راه­اندازی شده است. مشترکین همراه اعتباری می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی از این سرویس جدید نسبت به خرید آن در مبالغ 100.000ریالی و 200.000 ریالی نهایت بهره برداری را داشته باشند.

·     ضمنا داشتن شماره سریال شارژ که از طریق این سیستم فروخته می شود به معنی داشتن یک کارت شارژ است. بنابراین در حفظ و نگهداری شماره سریال آن دقت کنید.

 ·     توصیه می کنیم خرید شارژ از طریق اینترنت را در زمانی انجام دهید که احتمال قطعی برق و اینترنت در حداقل ممکن باشد تا از خرید ناموفق جلوگیری شود.

 

 نکته­ها

عدم امکان پاسخگویی به شکایات مشترکین

امکان پاسخگویی به شکایات مشترکین در این دو مورد وجود ندارد:

·         رسیدگی به شکایات مشترکین در مورد صورتحسابهای تلفن همراه در صورت گذشتن زمانی بیش از 3 دوره.

·         شکایات مشترکینی که تلفن همراه را از طریق صلح نامه خریداری نموده اند.

 

  نحوه نگهداری سوابق و مدارک مشترکین

برای راهنمایی مشترکان در پیگیری بایگانی سوابق و مدارک در ادارات مشترکین لازم است که موضوعات زیر را مشترکان محترم بدانند:

o    صورتحسابهای مشترکین تا 6 ماه نگهداری می­شود.

o    فرم درخواست سرویس تا یکسال نگهداری می­شود.

·         تصویر مدارک مربوط به احراز هویت و کنترل مالکیت تا 4 ماه نگهداری می شود.

 

  دانستنیهای عدم پرداخت بدهی

به مشترکین محترم توصیه می­شود صورتحساب تلفن همراه خود را به موقع پرداخت کنند تا با اینگونه رویه­های قطع بدهی دچار نشوند.

o    در صورت عدم پرداخت به موقع صورتحساب دوره­ای اخطار قطع بدهی ظرف 10 تا 15 روز پس از مهلت پرداخت مندرج در صورتحساب به صورت پیامک ارسال شده و پس از 72 ساعت از ارسال این پیامک مشمول قطع یکطرفه خواهید شد.

o    به همراه قطع یکطرفه نیز پیامکی ارسال می­شود مبنی بر اینکه ظرف 10 روز آینده تلفن همراهتان قطع کامل خواهد شد.

o    چنانچه به علت عدم پرداخت بدهی ظرف مدت 2 ماه از تاریخ قطع بدهی، مشترک موجبات وصل مجدد آن را فراهم نیاورد با اخطار کتبی یکماهه نسبت به سلب امتیاز تلفن همراه قطع شده اقدام خواهد شد. در صورتی که بدهی مورد نظر مازاد بر ودیعه باشد نیز نسبت به قطع سایر امکانات مخابراتی و توقیف سایر ودایع مشترک متناسب با میزان بدهی و نیز در صورتی که مبلغ بدهی مازاد بر ودیعه از طریق فوق امکان پذیر نباشد وصول مبلغ بدهی از طریق مجاری قانونی پیگیری می شود.

o    چنانچه مشترک یا وکیل قانونی به پرداخت دیون خود اقدام کند و تقاضای برقراری مجدد تلفن همراه سلب امتیاز شده را داشته باشد، در صورتی که شماره مشترک به کسی واگذار نشده باشد با دریافت هزینه دائری مجدد در اولویت واگذاری قرار خواهد گرفت.

v   ثبت نام اینترنتی سیم کارت دایمی و اعتباری تلفن همراه در پرتال شرکت ارتباطات سیار

o       سرویس ثبت نام اینترنتی سیم کارت تلفن همراه برای خدمت رسانی بهتر به متقاضیان گرامی راه اندازی شده است. با استفاده از این سرویس شما می توانید کلیه مراحل ثبت نام را صرفاً از طریق اینترنت انجام داده و از انجام فعالیتهای اضافه، معاف شوید.

o       جهت اطلاعات بیشتر از راهنمای موجود در سایـت شرکت استفاده نمایید.

 

 نکاتی درباره رومینگ بین الملل

o    آیا می­دانید در صورت دارا بودن کارت اعتباری، از طریق پرتال همراه اول در هر کجای دنیا می­توانید اقدام به پرداخت صورتحساب خود نمایید؟

o    با توجه به گران بودن نرخ رومینگ بین­الملل در اپراتورهای کشورهای دیگر و نیز محاسبه نرخ رومینگ آن اپراتورها به صورت دقیقه­ای به مشترکان محترم توصیه می­شود از تکرار تماسهای ناموفق بپرهیزند.

o    لازم به یادآوری است ارزانترین نرخ رومینگ بین­الملل در منطقه به همراه اول تعلق دارد.

 

دانستنیهای سیم کارتهای اعتباری

v   مشترکان محترم لازم است در مورد خرید شارژ به موضوعات زیر توجه کنند:

o    در صورتی که شارژ سیم کارت اعتباری را از دفاتر بخش خصوصی تهیه می­کنید حتما خرید را از گیشه انجام داده و شخصا شارژ را از مسوول فروش دفتر دریافت کنید و توصیه می­شود در همان زمان شناسه شارژ را در گوشی خود وارد کنید.

o    مشترکان عزیز لازم است به خاطر بسپارند که شناسه­های شارژ خود را پس از وارد کردن معدوم کنند تا از سوءاستفاده­های احتمالی جلوگیری شود.

o    آیا می­دانید که در حال حاضر 4 سیستم فروش برای شارژ سیم کارتهای اعتباری وجود دارد:

1-              فروش شارژ از طریق کارت شارژ (از طریق دفاتر بخش خصوصی و عاملین فروش).

2-              فروش شارژ از طریق سیستم شارژ الکترونیکی یا اصطلاحا اینترانت (نصب شده در برخی دفاتر بخش خصوصی سطح کشور).

3-              فروش مستقیم شارژ از طریق اینترنت (برای مشترکانی که دارای کارت اعتباری بانکهای عضو شتاب بوده و به اینترنت دسترسی دارند).

4-              فروش شارژ از طریق پایانه های فروش POS (در حال حاضر نصب شده در مراکز دولتی و برخی دفاتر خصوصی سطح تهران).

  • آیا می­دانید که قیمت فروش شارژ سیم کارتهای اعتباری در هر کدام از شکلهای فروش یکسان است و همچنان شارژها با قیمت­های 100.000 ریالی و 200.000 ریالی به فروش می­رسد؟
  • مشترکان گرامی بدانند که چنانچه هنوز شارژ قبلی شما اعتبار داشته باشد با خرید کارت شارژ جدید مبلغ اعتبار شارژ قبلی به اعتبار شارژ یا اعتبار مکالمه افزوده می­شود.
  • داشتن شماره سریال شارژی که از طریق سیستم­های الکترونیکی فروخته می شود، در صورتی که از آن استفاده نشده باشد به معنی داشتن یک کارت شارژ است. بنابراین در حفظ و نگهداری شماره سریال آن دقت کنید.

 

 گزارشها و آمارها

o    مشترکان گرامی همچنان توصیه می­کنیم سیم کارتهای قسطی نخرید چرا که آمارها نشان می­دهد درصد مشکلات و و سوءاستفاده­ها از این موضوع در حال افزایش است.

o    بر اساس آمارهای بدست آمده در حدود 20 درصد پیامک­هایی که ارسال نمی­شود به دلیل پر شدن حافظه گوشی مشترکان یا در دسترس نبودن آنهاست.

o    برآوردهای آماری نشان می­دهد که زنان بیش از مردان پیامک ارسال و دریافت می­کنند و نسبت آن 51 به 49 درصد می­باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد